Diabetyk | Zdrowie

ŚPIJ NA ZDROWIE

Aby spokojnie zasnąć…

Należy przestrzegać kilku określonych zasad. Pomogą one przygotować nasz umysł do snu i ograniczyć ilość nieprzespanych nocy, wykształcając odpowiedni nawyk zasypiania.

sen na zdrowie, diabetyk.pl, cukrzyca, sen na zdrowie, sen, zdrowie, edukacja, terapia

Ważne, aby posiłek zjeść co najmniej 3 godziny przed snem, w razie głodu ratując się jedynie bardzo małą przekąską. Sypialnia powinna być miejscem przeznaczonym tylko do spania. Warto zadbać, by miała uspokajający wystrój. Przed pójściem spać koniecznie trzeba ją wywietrzyć, a miarę możliwości spać przy otwartym oknie. Łóżko ma służyć do spania i do miłości. Oglądajmy telewizję, czytajmy książki i rozwiązujmy krzyżówki w innym pomieszczeniu. Mocna kawa, herbata i alkohol nie pomagają zasnąć – po alkoholu (czasem stosowanym jako środek nasenny) sen jest płytki i przerywany. Mimo że ostatnio zachwala się prozdrowotne działanie krótkich drzemek w ciągu dnia, osoba cierpiąca na bezsenność musi ich unikać. Nigdy też nie powinna spędzać w sypialni i w łóżku więcej czasu niż trzeba. Gdy sen nie przychodzi, lepiej zająć się innym uspokajającym umysł zajęciem: czytaniem, słuchaniem muzyki, itp. Jeśli to nie pomoże, można sięgnąć po tabletkę. W przypadku przedłużających się problemów ze snem warto zwrócić się do poradni zaburzeń snu, a jeśli te są niedostępne, to do internisty lub psychologa.