1. Home
  2. »
  3. Jak się dobrze odżywiać
  4. »
  5. Świąteczne dylematy kulinarne

Świąteczne dylematy kulinarne

PORA NA RYBY

Składniki: 75 dag ryby (po oczyszczeniu), 50 dag pieczarek,100 ml jogurtu naturalnego, 1 cebula,1 żółtko, sok z 1 cytryny (lub limonki), 5 dag startego ostrego żółtego sera,1 łyżka tartego suszonego estragonu,1 łyżeczka suszonego imbiru,3 łyżki masła, sól i pieprz.
Sposób wykonania: rybę po umyciu kroimy na mniejsze kawałki, skrapiamy sokiem z cytryny i solimy. Estragon kruszymy w dłoniach i oprószamy nim rybę, po czym odstawiamy ją na kilka minut. Cebulę i umyte pieczarki kroimy na plasterki, następnie dusimy na odrobinie łyżkach masła na patelni. Zalewamy jogurtem naturalnym, dodajemy rozmącone żółtko, doprawiamy solą i pieprzem do smaku. W żaroodpornym naczyniu wysmarowanym odrobiną tłuszczu układamy warstwę ryby, na niej warstwę grzybów i ponownie ryby. Całość posypujemy tartym żółtym serem. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni na ½ godziny.

Dodatkową zaleta tej potrawy jest to, że w zależności od tego jaką rybę wykorzystamy, za każdym razem uzyskamy inny smak.

Karp pieczony

Składniki: 1 karp (1,5–2,0 kg),sól, cytryna, obrane warzywa (2–3 marchewki, pietruszka, seler), ½ kostki masła.

Sposób wykonania: Karpia wypatroszyć, umyć, natrzeć delikatnie (wewnątrz i zewnątrz) solą i pieprzem. Skropić cytryną.
Odstawić na 1-2 godziny do lodówki. Karpia włożyć do brytfanki, obkładając startymi warzywami. Polać roztopionym masłem. Wstawić do nagrzanego piekarnika (ok. 200 C) i piec ok. 60 min., stopniowo zmniejszając temperaturę i podlewając od czasu do czasu masłem.

Życzę spełnionych i zdrowych Świąt Bożego Narodzenia przy aurze sprzyjającej spacerom.

mgr inż. Katarzyna Kowalcze
specjalista ds. żywienia i dietetyki

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

NAJNOWSZE

Czosnek

Czosnek Czosnek jest skoncentrowanym źródłem witamin, składników mineralnych i flawonoidów.

Czytaj więcej »
Skip to content