Wielki powrót zup na stół

Klasyczna zupa jarzynowa (bez ziemniaków), z kolendrą, zabielona chudym jogurtem

Składniki: 100 g pokrojonych w kostkę warzyw z włoszczyzny (po 25 g pietruszki, selera, pora i marchewki), 1 ząbek czosnku, 1 gałązka natki pietruszki, 50 g piersi z kurczaka, sól, posiekane listki świeżej kolendry lub szczypta suszonej, 3 łyżki (45 g) jogurtu ≤1% tłuszczu.

Pierś z kurczaka zalej w garnku zimną wodą, dodaj czosnek, gałązkę natki pietruszki i gotuj ok. pół godziny. Dodaj warzywa i gotuj jeszcze ok. 10 minut, tak aby warzywa nie były rozgotowane. Pod koniec gotowania dopraw solą do smaku. Wyjmij mięso i odłóż do wykorzystania na później. Na talerzu, przestudzoną nieco zupę posyp kolendrą i dodaj jogurt.

Mięso z zupy jest bardzo aromatyczne, możesz go użyć np. jako dodatku (zamiast wędliny) do kanapek lub do surówki, czy sałatki warzywnej.

Wartość kaloryczna 1 porcji: 51 kcal

Wartość odżywcza 1 porcji:

1/ węglowodany przyswajalne = węglowodany ogółem – błonnik
2/ wymienniki węglowodanowe (WW) = węglowodany przyswajalne: 10

Zupa brokułowa, z ziemniakiem, przyprawiona świeżym tymiankiem, zabielona chudym jogurtem

Składniki: 4 łyżki (60 g) startej na grubej tarce włoszczyzny (w równych częściach – pietruszka, seler, por, marchewka), 2 małe (50 g) różyczki samych główek brokułów, 1 średni ziemniak (100 g) pokrojony w kostkę, sól, zioła prowansalskie, 1 łyżeczka (5 g) posiekanego świeżego tymianku; do zabielenia: 3 łyżki (45 g) jogurtu naturalnego ≤ 1% tłuszczu.

Włoszczyznę zalej w garnku wrzącą wodą, dodaj zioła prowansalskie i gotuj na małym ogniu około 5 minut. Następnie dodaj brokuły i ziemniaka i gotuj krótko, aż warzywa będą miękkie, ale nie rozgotowane. Pod koniec gotowania dopraw solą do smaku. Na talerzu przestudzoną nieco zupę posyp posiekanym świeżym tymiankiem i zrób kleks z jogurtu.

Wartość kaloryczna 1 porcji: 125 kcal

Wartość odżywcza 1 porcji:

1/ węglowodany przyswajalne = węglowodany ogółem – błonnik
2/ wymienniki węglowodanowe (WW) = węglowodany przyswajalne:10