Diabetyk | Życie z cukrzycą

JAK ODPOCZYWAĆ, ŻEBY WYPOCZĄĆ?

Odpoczywając, a szczególnie wyjeżdżając, zyskujemy inną perspektywę, lepiej poznajemy siebie, możemy mimowolnie popatrzeć na naszą codzienność i cele życiowe z daleka (nawet jeśli to będzie działka dziadków 10 km od domu). Możemy oderwać wzrok od tego wszystkiego, co kojarzymy zwykle z pracą. Zmieniając otoczenie, rytm dnia, czasami też posiłki, łatwiej nam skierować nasze myśli na rzeczy sprawiające nam przyjemność. Nie obiecujmy sobie, że w ogóle nie będziemy myśleć o pracy i codziennych obowiązkach, to na pewno się nie uda. Jednak im bardziej staramy się nie myśleć na wakacjach o pracy, szkole, uczelni, tym więcej takich myśli napływa do naszych głów. Pozwólmy im swobodnie przepłynąć albo przeprowadźmy wewnętrzny dialog: „dam sobie, radę, zajmę się tym po powrocie bez problemów, właśnie ładuję moje akumulatory”. Czujemy się tak, jak myślimy. Jeśli będziemy myśleć o czymś przyjemnym, tak też zaczniemy się czuć.

zycie z cukrzyca, diabetyk.pl - cukrzyca typu 1, cukrzyca typu 2, moja cukrzyca, zycie z cukrzyca, zycie i cukrzyca

Nerwowość przedurlopowa – czy da się jej uniknąć?

Psychiatrzy Thomas Holmes i Richard Rahe umieścili wakacje na liście 40 najbardziej stresujących wydarzeń życiowych. Czy przygotowania do urlopu muszą być aż tak nerwowe? Łatwiej będzie obniżyć stres, jeśli zaplanujemy wszystko wcześniej. Choć pamiętajmy też, że odrobina stresu mobilizuje do działania.

  • Zarezerwuj kilka godzin na spokojne przemyślenie, jak chcesz spędzić urlop, możesz zrobić burzę mózgów z najbliższymi.
  • Zastanów się, czym tak naprawdę się denerwujesz. Zidentyfikowanie źródła obaw, konkretnych problemów, pozwala na zastanowienie się nad ich rozwiązaniem.
  • Sporządź wcześniej listę zadań do wykonania przed urlopem, część deleguj na innych. Domknij wszystkie najważniejsze sprawy przed wyjazdem.