CIAŁO W RUCHU

Aktywność fizyczna powinna być częścią zdrowego stylu życia wszystkich ludzi, a przynajmniej tych, którzy chcą być zdrowi i utrzymać dobrą formę i sprawność do późnych lat życia. Wysiłek fizyczny ma szczególne znaczenie w przypadku cukrzycy, gdyż jest bardzo silnym i skutecznym na nią lekiem.

Ćwiczenie nie musi oznaczać ekstremalnego wysiłku, najważniejsze jest zapanowanie nad chorobą, dzięki lepszej jej kontroli oraz usprawnienie ciała. Właściwie każdy może zażywać ruchu, trzeba tylko znaleźć odpowiednią jego formę, dostosowaną do stanu zdrowia i wydolności organizmu. Dowiedz się, jak dopasować ćwiczenia do codziennego życia, co zyskasz, stosując aktywność fizyczną, jakie jej formy są najkorzystniejsze dla zdrowia.

– Wysiłek fizyczny a cukrzyca
– Planowanie aktywności
– Pomysły na zdrowy ruch

  ARTYKUŁY  

  • SPORT POD SPECJALNYM NADZOREM. Każdy powinien w takiej lub innej formie uprawiać sport. Badania pokazują, że ćwiczenia w grupie pod okiem trenera są skuteczniejsze w obniżaniu glikemii u diabetyków typu 2 niż spontaniczna aktywność na własną rękę.
  • BIEGAJ Z GŁOWĄ. Mówi się, że każdy może biegać, bo to obok chodzenia najbardziej naturalna forma ruchu. To prawda. Jednak, aby rzeczywiście sport wyszedł nam na zdrowie, trzeba szanować potrzeby swojego ciała. A te są ściśle określone przez fizjologię.
  • SPORT I CUKRZYCA – UDANA PARA. Wiadomo że ruch to obok insuliny i diety trzeci filar w leczeniu cukrzycy. Niestety wydaje się on najtrudniejszym elementem układanki, jaką jest „słodkie życie”.
  • AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA W PRAKTYCE. Korzystny wpływ wysiłku fizycznego na stan zdrowia organizmu człowieka jest powszechnie znany. Aby aktywność fizyczna przynosiła oczekiwane, dobre rezultaty, musi być prowadzona regularnie
  • JAZDA ROWEREM W ZACISZU DOMOWYM. Zima za pasem. Nawet jeśli przez chwilę będziemy jeszcze cieszyć się babim latem, nie ma wątpliwości, że sezon rowerowy dobiega końca. Chyba że ktoś lubi jazdę w strugach deszczu bądź pedałowanie przez zaspy. Dla tych miłośników jazdy rowerowej…
  • DAJ NURA. Spokojny miarowy oddech. Skupienie się na pięknie otaczającego świata. I… latanie… Joga? Jakiś specyficzny rodzaj medytacji? Nie! Mowa o nurkowaniu.
  • ĆWICZ CIAŁO W WODZIE. Ręce na biodra i maszerujemy w miejscu w takt muzyki – to często powtarzana komenda na zajęciach z aerobiku. Tym razem jednak ćwiczący są w czepkach i kostiumach kąpielowych, prowadzący musi przekrzyczeć nie tylko muzykę

Tagi: diabetyk, styl życia, cukrzyca nowosci, cukrzyca, cukrzyca typu 1, cukrzyca typu 2, diabetyk.pl, diabetyk uroda, diabetyk sport, niezwykli ludzie, cukrzyca i psychologia