Diabetyk | Styl życia

JAZDA ROWEREM W ZACISZU DOMOWYM

– zwiększenie wrażliwość tkanek na insulinę, co ma istotne znaczenie w leczeniu cukrzycy, otyłości i nadciśnienia;
– pozytywne oddziaływanie na cały aparat ruchu – wytrenowane mięśnie potrafią wychwycić z przepływającej krwi więcej tlenu, dzięki czemu dają nam do dyspozycji więcej energii niż mięśnie osób nie wytrenowanych (mamy coraz więcej siły);
– wzrost aktywności lipazy lipoproteinowej odpowiadającej za spalanie tłuszczy, co z kolei odgrywa kluczową rolę w procesach redukcji masy ciała;
– poprzez zmiany obciążenia podczas jazdy na rowerze chrząstki stawowe stają się lepiej odżywione, wzmocnienie mięśni stabilizuje także stawy, co z kolei zapobiega urazom
– lepsze ukrwienie mózgu powoduje wzrost koncentracji

Cukrzyca sport, diabetyk.pl: cukrzyca typu 1, cukrzyca typu 2, moja cukrzyca, sportReasumując, trening rowerowy poprzez procesy dostosowawcze organizmu poprawia parametry sercowo-naczyniowe i reguluje przemianę materii, pozwala też na złagodzenie lub pozbycie się licznych problemów zdrowotnych. Wpływa pozytywnie na  zaburzenia układu wegetatywnego, takie jak: bóle głowy, podwyższony puls, niestrawność, nastrój depresyjny czy problemy ze spaniem. Pozwala uregulować ciśnienie krwi, zapobiega chorobom żył i tętnic, żylakom i dolegliwościom stawowym. Stymuluje przemianę materii, przez co na redukcję masy ciała.

Pedałowanie na odchudzanie
Przedstawiona tutaj lista pozytywów będących efektem treningu na rowerku stacjonarnym jest imponująca i pewnie znacząco wykracza poza nasze standardowe wyobrażenia, co daje nam taki rodzaj sportu. Jak widać, rowerek nie jest głównie sprzętem odchudzającym, ale budującym kondycję, a przez to wpływającym na szereg procesów fizjologicznych. Nie sposób jednak całkowicie pominąć zagadnienia odchudzania, tym bardziej że wiele osób właśnie w takim celu decyduje się na zakup sprzętu. Przesłanki redukcji masy ciała często towarzyszą także diabetykom i stoją za nimi mocne argumenty medyczne.
– W trakcie treningu na rowerze stacjonarnym w ciągu godziny mamy szansę spalić od 700 do 1000 kcal (średnio 13 kcal/min), co jest znaczącym wydatkiem energetycznym. Mimo tego nie należy zapominać, że głównym celem treningu jest zwiększenie wydolności fizycznej organizmu.