Diabetyk | Styl życia

JAZDA ROWEREM W ZACISZU DOMOWYM

Inwestycja w rowerek stwarza możliwość należytego zarządzania cukrzycą, takiego, w którym dbamy o siebie nie tylko za pomocą farmaceutyków, ale także korzystając z dobroczynnego wpływu na stan organizmu wysiłku fizycznego. O ile minusem roweru stacjonarnego jest to, że bywa nudny, do jego niewątpliwych plusów  należy niezależność od warunków pogodowych  czy, od pory dnia. Mając rowerek, można sobie rozplanować regularne treningi, sprzęgnięte z planem leczenia, praktycznie przez cały rok.

Cukrzyca sport, diabetyk.pl: cukrzyca typu 1, cukrzyca typu 2, moja cukrzyca, sportCzego możemy się spodziewać?
Jako główną korzyść ze stosowania roweru stacjonarnego uznać należy poprawę wydolności krążeniowo-oddechowej. Intensywne tempo jazdy pozwala na utrzymanie tętna na granicy przemian tlenowych i beztlenowych, co podnosi wydolność wysiłkową – mówi nasz ekspert. Ten właśnie etap – uzyskanie i utrzymanie wysokiego stopnia wytrenowania, przynosi kolejne pozytywne efekty fizjologiczne.

Korzyści to przede wszystkim:
– zwiększenie przepływu krwi i ukrwienie wszystkich narządów, a poprzez to także lepsze ich odżywienie;
– obniżenie tętna spoczynkowego serca – przechodzi ono na tzw. tryb ekonomiczny, dzięki czemu serce i naczynia krwionośne są mniej obciążone;
– zwiększenie masy i mineralizacji kości, co jest niezwykle istotnym czynnikiem w walce z osteoporozą;
– obniżenie lub stabilizacja ciśnienia tętniczego krwi;
– uelastycznienie tętnic, co zapobiega takim schorzeniom jak arterioskleroza;
– wzrost gęstości naczyń krwionośnych w mięśniach powodujący niższe ciśnienie przy wysiłku, co z kolei pomaga w leczeniu nadciśnienia;
– zwiększenie wydolności płuc oraz wydolności tlenowej (lepsza kondycja, mniej zadyszek);
– wzmocnienie systemu immunologicznego, organizm staje się mniej podatny na choroby;
– zmniejszenie częstości oddechów w spoczynku;
– hormony stresu (adrenalina) są szybciej usuwane z organizmu, hormony szczęścia (endorfiny) zaś namnażają się, dając nam uczucie miłego zmęczenia po treningu;
– wzrasta poziom „dobrego” i spada poziom „złego” cholesterolu;