Diabetyk | Styl życia

JAZDA ROWEREM W ZACISZU DOMOWYM

Zima za pasem. Nawet jeśli przez chwilę będziemy jeszcze cieszyć się babim latem, nie ma wątpliwości, że sezon rowerowy dobiega końca. Chyba że ktoś lubi jazdę w strugach deszczu bądź pedałowanie przez zaspy. Dla tych miłośników jazdy rowerowej, którzy nie preferują tego typu przygód, mamy propozycję kompromisową – treningowy rowerek stacjonarny.

Cukrzyca sport, diabetyk.pl: cukrzyca typu 1, cukrzyca typu 2, moja cukrzyca, sport

Wprawdzie można spotkać się z (dość radykalną) opinią, że pedałowanie bez charakterystycznego „wiatru we włosach” to jak pływanie w basenie bez wody, jednak nie warto tak bez refleksji odrzucać tej formy aktywności. Przemawia za nią wiele argumentów przede wszystkim tych zdrowotnych.

Rowerek stacjonarny to jeden z najczęściej kupowanych sprzętów fitness, z przeznaczeniem do użytku domowego – mówi Marek Zawadzki (instruktor fitness i rowerzysta). Niestety często na zakupie się kończy, bo nie jesteśmy w stanie zmobilizować się do regularnego używania sprzętu, z czasem siodełko pokrywa się kurzem, a w nas rośnie frustracja i żal z powodu niepotrzebnie wydanych pieniędzy. Dzieje się tak dlatego, że nie bardzo wiemy, czego mamy oczekiwać po tym rodzaju aktywności fizycznej, jak dążyć dzięki niej do osiągnięcia pożądanych rezultatów i co równie istotne – szybko się nudzimy. Wszak jazda na rowerku stacjonarnym nie dostarcza nam chociażby przyjemności obcowania z naturą, ładnych widoków, zróżnicowanych krajobrazów i wynikającego z nich zmiennego tempa jazdy. Czy z tych powodów trzeba ją odrzucić?

Poznaj swoją motywację

Po pierwsze należy sobie zadać pytanie, czego oczekujemy po treningu na rowerze stacjonarnym. Większość kobiet wybierających ten rodzaj sportu powie, że chce nieco schudnąć. Mężczyźni częściej deklarują chęć poprawy kondycji – siły, wytrzymałości, masy mięśniowej. Trening na rowerze stacjonarnym bywa dla nich budowaniem formy przed kolejnym sezonem cyklisty. I jedna, i druga motywacja jest dobra. Diabetycy mają dodatkowe powody, aby zainteresować się tą formą ruchu. Jak wiadomo, wysiłek fizyczny jest, obok insuliny i diety, czynnikiem normującym glikemię.